Hamster & Ikan

"...peliknyer...binatang aper ni yek? macam tikus ada, macam arnab ada..."(agaknya tu yang bermain dalam fikiran eja)tengok ler hamster tu tengah minum air, cute jek!ni mana ikannya ni? kosong jek akuarium ni..." abang, tengok tu...eee...macam-macam adaaa..."
Sebelum nak masak-masak, kenalah beli barang-barang dapur dulu ye tak? Eja dan anteng ikut papa dan mummy pergi KipMart Tampoi nak beli barang-barang keperluan dapur. Nak beli sayur, ayam, ikan, bawang, santan dan macam-macam lagi lah. Masa kat kipmart tu, eja, anteng dan papa cuci-cuci mata tengok kedai akuarium sementara menunggu mummy membeli barang. Eja suka sangat tengok ikan dalam akuarium. Rasanya dah lama sangat kami tak bela ikan semenjak Jebat mati lebih setahun yang lalu. Masa tu aku baru pindah rumah dan eja waktu tu masih terlalu kecil. Agaknya dia pun tak ingat yang kami ada memelihara Jebat. Kat kedai akuarium tu ada gak binatang-binatang lain. Ada kucing, burung dan hamster. Anteng suka tengok gelagat hamster tu. Macam-macam hamster tu buat, lompat2 lah, minum air lah, menyorok lah, dan memacam lagi ler...
Dikuasakan oleh Blogger.