Kalau Benda Memang Dah Sedap


Mula-mula hanya mahu mencuba-cuba rasa sahaja. Kemudian selepas minum secawan, tambah lagi secawan. Kemudian bercawan-cawan. Selepas itu sekotak, kemudian tambah lagi sekotak. Kemudian kongsi dengan keluarga. Keluarga kata sedap. Kongsi pula dengan rakan-rakan. Rakan pun buat perkara yang sama. Cuba dulu secawan, kemudian nak sekotak. Selepas itu tambah lagi sekotak. Kemudian rakan tadi pun kongsi dengan rakannya yang lain. Rakan yang lain pun buat perkara yang sama. Dari secawan jadi bercawan-cawan. Kalau benda memang dah sedap, tidak perlu cakap banyak pun orang terus tersuka dan terjatuh cinta.


Macam itu lah yang terjadi kepada sahabat kita ni, En Fakhrulnizam. Asalnya cuma tengok Papa post di Facebook sahaja. Kemudian dia whatsapp nak cuba secawan. Kemudian sekotak, tambah lagi sekotak. Tidak sampai seminggu nak lagi dua kotak, kemudian esoknya tambah lagi dua kotak. Katanya member dia pesan. Nak mencuba juga. Lepas tu tambah lagi dan lagi dan lagi. Hah, ambil kau satu karton pulak, hahahaha!!! Kan Papa dah cakap, barang sedap memang lah nak lagi dan lagi dan lagi...tak gitu bro?

Kepada sesiapa yang nak mencuba kesedapan Kopi Badang ni boleh la hubungi brader kita ni :-

Dikuasakan oleh Blogger.