SAKIT SENDI, KURANG TENAGA KEJANTANAN - HIMALAYA SHALLAKI DAN GOKSHURA ADALAH PENAWARNYA



SAKIT SENDI, KURANG TENAGA KEJANTANAN- HIMALAYA SHALLAKI DAN GOKSHURA ADALAH PENAWARNYA


Semakin usia meningkat 'remaja' nih, semakin banyak pula masalah kesihatan yang datang menjengok. Macam ni lah kalau kita terlalu asyik dengan makanan yang 'sedap-sedap' tak hengat ketika usia kita muda belia dolu-dolu. Padahnya kita gak yang terpaksa menanggung akibat dan kesannya tatkala usia semakin ke penghujungnya.

Antara masalah utama yang sering melanda di kalangan kita yang semakin berusia ni tidak lain dan tidak bukan ialah sakit-sakit sendi. Acapkali kita mendengar keluh-kesah dari mereka yang di sekeliling kita menyatakan sakit kaki lah, sakit lutut lah, sakit tangan lah dan macam-macam sakit lagi lah yang kebanyakannya melibatkan sendi-sendi. Malahan bukan mereka saja yang mempunyai masalah sebegini, kadangkala kita sendiri pun turut sama mengalaminya walaupun mungkin bukan secara kerap tetapi pasti ada tidak kira sama ada kerana bekerja ataupun selepas bersukan. Mereka yang sering bersukan pun mengalami sakit sendi juga tau!

Abang pun tak terlepas juga diknon oooiii!! Kalau lepas bermain futsal tu, haa...macam-macam sakit datang. Pergelangan kaki sakit lah, kadang tu lutut sakit lah, ada masa masa tu pinggang pun sakit gak wakkk!! Al-maklum ler...dah masuk 5 series ni, tau-tau jek la condition kereta lama ni macam mana, ye dak??! Kih kih kih!! Abistu, takkan nak dibiarkan je sakit tu mengganggu rutin harian. Apa solusi nya?!


Haa...ada kawan abang syorkan abang makan Himalaya Shallaki Joint Wellness nih. Abang ni bukan ler jenis yang suka-suka makan sebarangan makanan tambahan (supplement) ni wakkk! Bukannya apa, karang tak fasal-fasal sakit lain pulak yang mendatang. Korang tau jek la, banyak sangat sekarang ni produk-produk tiruan, produk-produk yang tak lulus KKM, produk yang mengandungi bahan-bahan terlarang dan macam-macam lagi lah yang dengan sewenang-wenangnya dijual secara berleluasa. Ngerisss jek!!

Tapi...dengan produk-produk HIMALAYA WELLNESS, abang memang tak risau sangatlah. Memang 100% yakin jek untuk makan. Himalaya Wellness ni sudah ditubuhkan semenjak tahun  1930 lagi. Haa....dah 89 tahun wakk!! Bukan baru 8-9 tahun. Pengalamannya di dalam menghasilkan produk-produk kesihatan memang tidak payah nak dipertikaikan lagi. Bahan-bahan yang digunakan pun terdiri daripada bahan-bahan semulajadi.

Himalaya Shallaki Joint Wellness

Boswellia Serrata

Shallaki atau nama biologinya sebagai Boswellia Serrata merupakan herba Ayurveda. Pokoknya sederhana tinggi dengan lilitan kira-kira 3.5 kaki. Batangnya berwarna hijau kemerahan dan mempunyai bau yang sangat menyenangkan. Saiz daunnya kecil seperti pokok neem dan ianya berbunga putih.

Shallaki berfungsi melegakan kesakitan dan bertindak sebagai bahan anti radang. Ianya dapat membantu mengawal kebengkakan dan kesakitan yang disebabkan oleh asid boswellic. Ianya sangat sesuai untuk korang yang mengalami masalah artritis seperti reumatoid, osteoartritis, gout, sakit sendi dan juga sakit otot rangka. Ia juga ada ciri-ciri anti kanser. Selain itu, ia dapat mengelakkan sendi dari mengalami kerosakan dan dapat meningkatkan fungsi sendi.

Cara Pengambilan : 1 - 2 tablet (dua kali sehari)

Alhamdulillah, sejak abang amalkan Himalaya Joint Wellness ni, masalah sakit-sakit sendi dah berkurangan. Tu pun baru seminggu lebih je abang makan. Korang cuba lah!




Himalaya Gokshura Men's Wellness

Haa...dah alang-alang korang makan Shallaki Joint Wellness tu, apakata korang cuba sekali Himalaya Gokshura Men's Wellness. Produk yang kebanyakan kaum lelaki AMAT TERCARI-CARI terutama sekali lelaki-lelaki yang semakin lanjut usia dan ghairah seksual mereka semakin menurun disebabkan oleh faktor usia dan kesihatan mereka.


Tribulus Terrestris

Gokshura ataupun nama biologinya Tribulus Terrestris merupakan sejenis tanaman herbal berbunga yang berasal dari negara beriklim panas seperti Eropah Selatan, Asia Selatan, Afrika dan Australia. Tumbuhan yang boleh hidup di tanah gurun yang tandus dan kurang subur. Ianya juga hanya hidup setahun sekali sahaja di negara yang beriklim sejuk pada ketika negara tersebut bermusim panas.

Antara khasiat Gokshura ataupun Tribulus, ianya digunakan sebagai herbal stimulan bagi meningkatkan libido ataupun kemampuan seksual. Komponen protodioscin di dalamnya diubah menjadi hormon dehidroepiandosteron (DHEA) yang merangsang tubuh kita untuk menghasilkan hormon testosteron dan estrogen.

Secara umumnya, Himalaya Gokshura Men's Wellness ni adalah merupakan BERITA BAIK kepada kaum lelaki yang ingin sentiasa menjaga kesihatan KEJANTANAN mereka supaya sentiasa dapat mengalami ereksi sepenuhnya, meningkatkan prestasi zakar, menambahkan ghairah seksual di samping dapat mengekalkan tahap kesuburan sperma mereka.

Cara Pengambilan : 1 - 2 tablet (dua kali sehari)


Untuk maklumat lanjut mengenai produk-produk Himalaya Wellness yang lain, korang boleh la jenguk-jenguk :


Instagram : HimalayaMalaysia

10 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.