SURYA S GREAT GRAIN DENGAN 5 SENTUHAN AJAIBNYA



SURYA S GREAT GRAIN DENGAN  5 SENTUHAN AJAIBNYA


Hai korang, puasa ke tak tu? Anak-anak korang berpuasa tak? Sahur pagi tadi korang sediakan juadah apa untuk anak-anak korang bersahur? Korang kadangkala sure dah pening kepala tak tahu nak sediakan apa untuk bersahur kan. Lebih-lebih lagi terpaksa bangun lebih awal untuk memasak. Takkan nak makan lauk lebihan masa berbuka petang semalam kan. Tentu lah khasiatnya pun dah tak ada kalau dipanaskan semula. Kalau nasib tak baik boleh sakit perut la pulak. 

Pastu satu hal lagi nak kena kejutkan anak-anak bangun bersahur. Mesti liat gila diaorang nak bangun. Sudahnya ada yang berpuasa tapi tak bersahur. Pastu baru sekerat hari berpuasa perut dah rasa lapar sangat. Bila perut dah lapar sangat, anak-anak mula la merengek nak berbuka puasa sebab tak tahan lapar. Mesti ramai di kalangan korang sebagai ibu bapa yang berada di dalam keadaan dilema apabila perkara sebegini sering terjadi.

Alahai korang ni, kenapa nak susah-susahkan diri nak masak macam-macam waktu sahur. Dah la terkejar-kejar nak bangun awal, pastu nak kena bersihkan lagi periuk belanga, pinggan mangkuk, sinki, lantai dan dinding selepas memasak, pastu anak-anak makan sedikit saja sebab awal pagi sangat, mana lah ada selera nak makan banyak, ya tak?


SURYA S GREAT GRAIN KAN ADA

Haa...korang pernah tak cuba amalkan meminum Surya S Great Grain (SSGG). Kalau korang nak tahu, SSGG ni merupakan Minuman Multi-Bijirin yang sangat berkhasiat yang dilengkapi dengan set nutrien komprehensif termasuk protein, karbohidrat, serat makanan,  vitamin dan antioksida. Ianya dapat memberikan nutrisi kepada anak-anak supaya mereka sentiasa bertenaga dan fokus dalam mejalankan aktiviti seharian walaupun ketika mereka berpuasa.

Produk keluaran Surya Malaysia ini digabungkan daripada 18 jenis bijirin yang terdiri daripada beras merah, beras perang, kacang merah, biji rami, kacang hijau, kacang soya, gandum, sekoi, beras pulut, kacang hitam, kacang walnut, bijan hitam, jagung, kernel aprikot, benih chia (chia seed), benih coix dan biji bunga teratai.



Tidak cukup dengan 18 jenis bijirin yang sangat berkhasiat, Surya S Great Grain diperkuatkan lagi dengan 5 makanan Sunnah seperti Habbatus Sauda, Zaitun, Delima, Buah Tin dan juga Madu yang sudah semestinya kita sedia maklum akan kebaikan dan keajaiban makanan ini. Antara khasiat 5 makanan Sunnah tersebut adalah :


1. Habbatus Sauda

Habbatus Sauda ataupun ada yang memanggilnya sebagai black seed memang telah terkenal sejak zaman dulu lagi akan kebaikan dan pelbagai khasiatnya seperti anti penuaan, menstabilkan tekanan darah, memberikan kesihatan terhadap kulit dan tulang, sangat baik untuk kesihatan jantung selain daripada dapat mengelakkan daripada risiko kanser. Ianya juga boleh dijadikan sebagai penggalak pengeluaran susu (milk booster) secara semulajadi dan bagus untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi terutamanya ketika sedang berpuasa.


2. Zaitun

Buah zaitun bertindak sebagai penambah zat makanan, mencuci dan membaikpulih perut serta menjadi penawar racun. Dapat merawat masalah gastrik dan mereka yang mengalami masalah kegagalan fungsi buah pinggang. Ia juga dapat melembut, melicinkan dan meremajakan kulit.


3. Buah Tin

Buah Tin merupakan buah yang sangat istimewa kerana ianya disebut sebagai 'buah syurga' yang seringkali disebut di dalam kitab suci al-Quran dan juga Hadith. Mengandungi pelbagai zat dan vitamin seperti Vitamin A, B1, B2, B6, B9, C, E, K, kalsium, zat besi, fosfor, natrium, kalium dan bermacam lagi. Ianya dapat menghalang gangguan pencernaan, sembelit, asma, bronkitis, diabetes dan sakit jantung.


4. Buah Delima

Kebaikan buah delima dapat mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dapat merawat kanser prostat, baik untuk ibu mengandung, melindungi otak bayi semasa kelahiran, memberikan sumber nutrisi kepada tubuh badan dan dapat mencantikkan kulit.


5. Madu

Penggunaan madu sudah tidak perlu dinafikan lagi di kalangan masyarakat kita. Khasiatnya yang banyak dan pelbagai sudah semestinya menjadi pilihan. Antara khasiat dan kebaikan madu adalah merupakan sumber vitamin dan mineral kepada badan yang dapat menguatkan tulang dan membantu sistem peredaran darah. Ia juga dapat meningkatkan jumlah sel darah merah yang secara tidak langsung dapat memberikan tenaga yang tinggi kepada kita. Madu juga bersifat anti bakteria yang seterusnya dapat mengelakkan penyakit.



Haa, dah nampak kan kandungan yang terdapat di dalam Surya S Great Grain yang hebat ini. Korang dah boleh mula untuk beri anak-anak minum segelas Surya S Great Grain semasa bersahur. Selain daripada mereka mendapat bekalan nutrisi yang mencukupi, mereka juga akan lambat untuk berasa lapar ketika berpuasa di siang hari. Mereka juga akan sentiasa bertenaga dan dapat melakukan aktiviti seharian mereka.

Untuk maklumat lanjut mengenai Surya S Great Grain ni, korang boleh la klik-klik :


Facebook




Intagram





Pembelian Online


10 ulasan:

  1. Un puas hati minum Ssgg sehari satu. Memang boleh bagi kenyang perot.

    BalasPadam
  2. Wow.. 18 bijirin tu confirm kenyang perut

    BalasPadam
  3. X sempat rasa lagi. Alaa. Esok nk try lah masa sahur..

    BalasPadam
  4. Yeyy puasa pun bertenaga dgn sgreat grain

    BalasPadam
  5. dah try minum surya s great grain nie..time sahur mmg boleh kekal bertenaga sepanjang puasa kali nie

    BalasPadam
  6. tengok bahan pun dah rasa sedap dan kenyang ...tak sabar nak cuba sendiri

    BalasPadam
  7. Tengok warna nampak sedap.

    BalasPadam
  8. A ah.. la ni dh tak tau nak sahur apa. Nasib baik ada surga grain ni

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.